Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
کتابخانۀ ديجيتال جهان افتتاح شد.


4 شهريور 1393


کتابخانۀ ديجيتال جهان افتتاح شد.

 

 

 

 


علاقه مندان از سراسر جهان مي توانند به منابع الکترونيکي اين کتابخانه ازطريق وب سايت آن دسترسي داشته باشند.
اين وب‌ سايت درادارۀ مركزي يونسكودر پاريس كار خود را آغاز کرد. در اين وب ‌سايت كتاب ‌هاي نادر، نقشه‌ هاي تاريخي، نسخ خطي و ‌فيلم وعكس از كتابخانه ‌ها و آرشيوهاي سراسر جهان ارائه مي ‌شود. مراجعه كنندگان به اين سايت قادر خواهند بود تا به تمام اين موارد به هفت زبان عربي، چيني، انگليسي، فرانسوي، پرتغالي، روسي و اسپانيائي دسترسي يابند.
32 موسسه از برزيل، بريتانيا، چين، مصر، فرانسه، ژاپن، روسيه، عربستان سعودي، و آمريكا براي اجراي اين پروژه به ياري سازمان يونسكو شتافتند.
اجراي اين پروژه نخستين بار در سال 2005 به وسيلۀ بزرگترين كتابخانۀ جهان يعني كتابخانۀ کنگرۀ آمريكا به يونسكو پيشنهاد شد. كتابخانۀ الكترونيكي جهاني به آدرس:


www.worlddigitallibrary.org
 یا :
http://www.wdl.org/en/


در دسترس كاربران است.
  شرکت گوگل و بنياد قطر هر کدام با سه ميليون دلار، بنياد کارنگي با دو مليون دلار، دانشگاه علم و تکنولوژي ملک عبدالله با يک ميليون دلار و شرکت مایکروسافت با يک ميليون دلارکمک،‌ از جملۀ پشتيبانان مالي اين طرح هستند. کتابخانۀ دیجیتال جهان جلوه‌هاي فرهنگي نقاط گوناگون جهان را به صورت چندزبانه و رايگان در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.
  هدف از راه‌اندازي اين کتابخانه در چهار محور خلاصه شده است :
 - ارتقاي تفهيم و تفاهم ميان ملت‌ها و فرهنگ‌ها
  - افزايش ظرفيت و تنوع مضامين فرهنگي در اينترنت
  - فراهم ساختن منابع براي آموزگاران، پژوهشگران و مخاطبان عام
  - ظرفيت‌سازي براي مؤسسه‌هاي مشارکت‌کننده براي کم کردن خلا ديجيتالي درون و ميان کشورها


 برای نمونه چند لينك جالب از اين سايت:
http://www.wdl.org/en/item/2679/zoom.html
http://www.wdl.org/en/search/gallery?ql=eng&l=Persian
http://www.wdl.org/en/search/gallery?ql=eng&s=Iran

 

ارسال کننده : آقای شایسته






  ارسال نظر

ايميل :  
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
جناب على پور ، از نظر لطف و بيان دلسوزانه ات تشكر مى كنم . قطعاً اگر به پيشنهادات شما و نكته هاى ظريف تبليغاتى توجه شود تحولات در اين زمينه را شاهد خواهيم بود . قبلا ً در فيلم سينمائى انيميشن تهران ١٥٠٠ اين تجربه موفق را داشتيم ، در همان فيلم بازيگران اصلى از ابزارآلات و دستگاه هاى بانك ملى استفاده مى نمودند .
حسين زاده     وب سایت:

با عرض سلام خدمت جناب آقاي حسين زاده مدير زحمتكش و نوانديش بانك ملي يه عرض داشتم خدمتتون :چرا بانك ملي به شيوه هاي نوين تبليغات روي نمياره و اصلا درست تر بگم اصلا تبليغاتي نداره چند وقت پيش مصاحبه اي از يكي از مديران ارشد اپل رو ميخوندم كه ايشون در جواب خبرنگار راجع به اينكه چگونه شما بدون تبليغات در رسانه ها برترين و محبوبترين برند جهان شدين و جوانان در تمام جهان مشتاق استفاده از محصولات شما هستند ؟ ايشون جواب داده بود كه بله ما تبليغ مستقيم نداريم ولي اگه دقت كرده باشين هميشه تو اكثر فيلم و سريالهاي معروف جهان نقشهاي اصلي و هنرپيشه معروف فيلم گوشي اپل و آيفون استفاده ميكنه ، اين رمز پيروزي و موفقيت ماست حال چرا نبايد روابط عمومي بانك يا هر واحدي كه مسؤول اين امر هست براي بانك چنين تبليغاتي باشه فقط كافيه نقش اول و مثبت فيلم از دسته چك بانك ملي استفاده كنه يا مشخصا از ملي كارت بانك ملي استفاده كنه و ... شك نداشته باشين بيش از هر تبليغ مستقيمه ديگه اي كارايي خواهد داشت خواهشا شما كه دستتون ميرسه و ديدگاه نو و به روزي داريد و دلسوز بانك هستين رسيدگي كنين ممنون
    وب سایت: bmikarmand.persianblog.ir





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.