Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
دلايل عدم موفقيت


5 اسفند 1394



دلایل عدم موفقیت



 

" ... ممکن است خود مدیران منشاء بروز اغتشاش در شرکت باشند. اگر کاری کنید که کارکنان هرگز نفهمند چه انتظاری باید از سرپرستان خود داشته باشند، سطح ناامیدی و استرس در میان نیروی کار بالاتر رفته و این اوضاع سرانجام به ناراحتی همه می­انجامد و محل کار تبدیل به مکانی نامطلوب می­شود.
در چنین شرایطی افت تولید، زیان­های مالی و ورشکستگي احتمالی اجتناب ناپذیر می­شود ...

... هر نردبانی دو سر دارد: برنامه­ریزی صحیح کارکنان را ترغیب به بالا رفتن از آن و در نتیجه موفق شدن می­کند و دیگر اینکه مدیریت نادرست آنان را به قعر پلکان می­فرستد.

راه ایجاد ناراحتی و شکست این است که اطمینان حاصل کنید که مدیران شما دارند از این نردبان پائین می­روند و کافیست آنان را متقاعد سازید.

 

هر یک از ده پله نردبان در عدم موفقت نقش بسزائی دارد:

پله نخست:  اطمینان حاصل کنید که مدیران، افراد نامناسب را به مشاغل مناسب گمارده­اند.

پله دوم: هدف­های غیر واقعی تعیین کنید که نمی­شود به آن­ها رسید اما اگر کسی به این هدف­ها نزدیک شد جای هدف را عوض کنید.

پله سوم: بدون توجه به خواسته­ها و مهارت­های فردی، با همه کارکنان یکسان رفتار کنید.

پله چهارم: ضعف و کمبود کارکنان را شناسائی کنید و اطمینان حاصل کنید آنها به مشاغلی منصوب
می­شوند که بر این کمبودها تأکید دارند. به عنوان مثال گماردن خجول­ترین فرد شرکت به کاری که نیازمند ارتباط مستقیم و زیاد با ارباب رجوع است.

پله پنجم: حقوق و مزایا در حداقل ممکن باشد. اما اطمینان حاصل کنید آن­ها مطلع می­شوند که دیگران چقدر بیشتر از آنها می­گیرند.

پله ششم: اطمینان حاصل کنید کارکنان شما همه ابزارهای کافی برای انجام کارشان را در اختیار دارند به جز مثلاً یک چیز کوچک ولی بسیار مهم که بدون آن انجام کار ممکن نیست.

پله هفتم: هیچ فرصتی را برای کاستن از اعتماد به نفس کارکنان از دست ندهید. عباراتی را یاد بگیرید که روحیه­ی افراد را تضعیف می­کند. مثلاً: " اون پیچ رو چطوری سفت کردی؟ خیلی کار ساده­ای بود نه؟
عمه­ی منم که 102 ساله است می­توانست این کار رو بکنه."

پله هشتم: هنگامی که یکی از کارکنان در انجام شغل خود موفق است او را به مسئولیت دیگری که آن را به خوبی نمی­داند ارتقا دهید.

 

 پله نهم: به کارکنان خود اصرار کنید دوره­هائی را بگذرانند که هیچ اثری در ارتقای شغلی آن­ها ندارد. مثلاً برای کارکنان خط تولید، اقدام به برگزاری دوره­های آموزشی کامپیوتر کنید.

پله دهم و آخر: به­طور منظم جلسات "خیلی مهم " را برای بررسی پیشرفت افراد و آینده آن­ها برنامه­ریزی کنید اما این جلسات را در لحظه­ی آخر و بدون اطلاع قبلی لغو کنید و بگوئید که: "به هر حال اهمیتی ندارد!" "سپس بدون گفتن کلمه­ای از آنجا دور شوید ..."

این مطلب برگرفته از کتاب "شرکت سهامی حیوانات (رمان مدیریتی)" تمثیلی برای مدیریت سازمان­ها در قرن بیست و یکم نوشته کنیث توکر و واندانا آلمان با ترجمه آقای سهراب خلیلی شورینی بود.

پس کافی است برای موفقيت هر سازمان یا شرکتی، برعکس و برخلاف ده پله­ی مذکور اقدام نمود.




  ارسال نظر

ايميل :     
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
جناب آقای شاهوردی ، پیشاپیش سال نورا به حضورتان تبریک می گویم .
حسین زاده     وب سایت:

سلام جناب حسین زاده عزیز در شرایطی که امروزه اکثر مخاطبان وبسایت دیدگاه نو در میان انبوه پستهای تلگرامی و سایر شبکه های اجتماعی گم شده اند، جای خالی کانال تلگرامی شما به شدت احساس می شود. پیشاپیش عید نوروز را خدمت شما و سایر مخاطبان عزیز این وبسایت تبریک عرض می کنم. مثل همیشه شاد و سلامت باشید
پوریا شاهوردی     وب سایت: www.taarlab.com

با سلام وعرض ادب و خسته نباشيد خدمت استاد گرامي - انتخاب مطالب چون هميشه زيبا و تاثير گذارو آموزنده بود - مخصوصا شاه خط مطالب اين خط بود كه نوشته ايد (((...برنامه ریزی صحیح کارکنان را ترغیب به بالا رفتن از پله ها و در نتیجه موفق شدن می­کند و دیگر اینکه مدیریت نادرست آنان را به قعر پلکان می فرستد.)))- آرزوي توفيق روز افزون براي مخاطبان عزيز و مديريت محترم وب سايت
محمدپور ثمرین     وب سایت: http://manobank-14.blogfa.com/

با عرض سلام و ادب واحترام خدمت حضرتعالي جناب آقاي حسين زاده مطلب بسيار آموزنده وجالب بود خصوصا كه مفهوم ونكته مطلب در بند آخر نوشته شده ودر نگاه اول فكر ميكنيم كه اين چه راهنمايي براي موفقيت در مديريت و كار است!!!!!!!؟؟؟؟ در بسياري از سيستمهاي اداري ما هم متاسفانه بجاي درك واقعي از مطالب قيد شده و اجراي بر عكس وخلاف همين ده نكته وده پله قيد شده كه در پايان مطلب آورده شده برخي از مديران ما همان ده پله اوليه را بطور مستقيم وبا اشتباه و تاكيد بر اشتباه و با سرعت هر چه تمام تر طي ميكنند واز نظر خودشان هم مديريتشان بدون هيچ گونه مشكل واشتباست و نتيجه حاصل از آن استرس و نگراني و از بين بردن انگيزه در كارمندان لايق و شايسته است و به طبع اين تصميمات اشتباه در كوتاه مدت و دراز مدت باعث ضربه زدن وزيان رساندن به موسسه يا سازمان يا شركت ميشوند وباعث عقب افتادن از ديگر رقبا ميشوند. اميدوارم مسولين ومديران ما هم سعي به بر عكس و خلاف طي كردن اين ده پله داشته باشند تا هميشه شاهد رشد سازمان وهمكاران لايقمان باشيم. در پناه خداوند سلامت وتندرست باشيد
رضا آرامي     وب سایت:





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.