Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
این بانک، ملی است


26 اسفند 1391

 

 

 

 

 

 

 

این بانک، ملی است

1-      بانک ملی ایران بر آن بوده در گذر ایام گزاره هایی را مبتنی بر شرایط دوران به عنوان شعارهای سازمانی و رسانه ای خود برگزیند. شعارهایی برای بازنمایی اهداف کلان بانک از یک سو و تاکید بر ارتباط بانک با مردم از سوی دیگر. رویه ای که سالیان متمادی در بانک مرسوم بوده و هست. چنان که پیشترها در کنار شعار اصلی "هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد"  شعارهایی نظیر "بانک ملی ایران، امین مردم ایران" و یا "بانک ملی ایران، بزرگ ترین بانک جهان اسلام" مورد استفاده قرار گرفتند.

 

2-      در چنین قابی بانک ملی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور بر آن شده تا شعار دیگری را کنار شعار های دیرآشنای خود  برای ارتباط بیشتر به مردم برگزیند. همکاران بانکی در کنار گروه مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای بانک، شعارهای پرشماری را از منظر مفهومی و ادبی مورد بررسی قرار دادند و سرانجام شعار "این بانک، ملی است" را برگزیدند. آن چه که به تصویب هیئت مدیره بانک هم رسید.

 

3-      شعار "این بانک، ملی است"  در کنار اصلی ترین شعار اصلی بانک یعنی "هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد" قرار خواهد گرفت. بار مضمونی و مفهومی این شعار وامدار "مردمی بودن بانک ملی" و استمرار پیوند با مردم عزیز این مرز و بوم بوده است.

 

4-       مبانی برگزیده شدن شعار "این بانک، ملی است" بدین قرار بوده اند:

·         مبارزات 25 ساله مردم ایران برای رهایی از استیلای بانک های خارجی که به تأسیس بانک ملی انجامید و استقلال اقتصادی و بانکی کشور را رقم زد. مردم ایران در روند کسب استقلال بانکی با سفارتخانه‌های روسیه و انگلیس مبارزه کردند و در این روند جان ها تقديم شدند.

·     یگانه بانکی که در طول تاریخ ایران با مصوبه مجلس (مجلس شورای ملی وقت) تأسیس شد بانک ملی ایران بود (به جز بانک مرکزی ).

·         بانک ملی بود که برای نخستین بار به برپایی دانشکده نفت آبادان اقدام کرد. بانک ملی بود که اصول اقتصاد، دانش بانکی و علم حسابداری را در شرکت نفت ایران، به عنوان نهاد ملی دیگری که از دل مبارزات مردمی برآمد، نهادینه کرد و جایگاه ویژه ای را در علم حسابداری کشور قوام بخشید.

·         بانک ملی طی سالیان متمادی برنامه‌های یکساله و چندساله توسعه کشور را تدوین کرد و آنها را به اجرا درآورد. وظیفه ای که بعدها با برپایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این نهاد منتقل شد.

·         بانک ملی بیش از هفت دهه قبل به راه اندازی بازار بورس اقدام کرد و سازمان بورس با شکل گرفتن ترکیب ساختاری از بدنه بانک جدا شد.

·         مؤسسات مالی و بنگاه های تجاری با بهره‌گیری از تجارب بانک ملی در توسعه کشور نقش‌آفرینی ها کردند.

·          

·         بانک ملی از دورانی به دوران دیگر جایگاه کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی، فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور یافت و همه استان ها، مناطق، شهرها و روستاها را تحت پوشش حمایت های مالی خود قرار داد.

·         بانک ملی ایران در نزد مردمان و بانک‌های کشورهای دیگر جایگاه، شأن و منزلت بسیار ویژه ای دارد و هیچ یک از بانک‌های کشور برغم فعالیت های شان  به چنین جایگاهی دست نیافته اند.

 

5-       طی سالیان اخیر، گروهی آگاهانه یا ناآگاهانه تیشه بر ریشه بانک ملی، به عنوان میراث ملی و متعلق به همه آحاد عزیز ملت ایران، نواخته اند و از نواختن شلاق‌ به آن مضایقه ای نکرده اند. زیر سئوال بردن تاریخ غنی بانک ملی ایران در سایه تخلف یک شعبه یا چند فرد در شرایطی که ریشه های اصلی تخلف شناسایی شده اند دستاوردی جز ضربه زدن به ذخائر ملی و تاریخی این مرز و بوم و خرسند ساختن دشمنان کشور نداشته. در چنین قابی بانک ملی با عنایت به شرایط روز برای دادن هشدار و آگاه ساختن آنان و همین طور برای صیانت از بانک به عنوان میراث ملی، شعار جدیدش را کنار شعار اصلی اش قرار می دهد.

 

6-      سوابق حاکی از این هستند برخی بانک های محترم در قبال نوآوري ها و برخی از شعارهای سازمانی و رسانه ای بانک ملی واکنش منفی نشان می دهند. بنابراین ذکر این امر ضروری به نظر می رسد که بانک ملی شعارهایش را در ارتباط با پیشینه خود از یک سو و مخاطبان خود شامل 60 میلیون حساب آحاد مردم از سوی دیگر برمی گزیند. بانک ملی مبانی انگیزشی سازمانی و رسانه ای خود را بر اساس تاریخچه انکار ناپذیر و جایگاه ملی اش انتخاب می کند. در کنار همه اینها ارتقا فعالیت های بانکی سایر بانک ها در منظر ملی مورد توجه دائمی بانک ملی بوده و خواهد بود. فعالیت های رسانه ای بانک ملی ایران در هیچ برهه ای جز صیانت دستاوردهای خود بانک هدف دیگری نداشته و هیچ سازمان و بانک دیگری در کشور را زیر سئوال نبرده و نخواهد برد.

 

7-    بانک ملی ایران در سال نو نيز همچون سال جاري طرح‌های نوین خود شامل "شهاب ملی"، "رعد ملی" و "آذرخش ملی" را اجرایی خواهد کرد که تحول چشمگیری در نظام بانکی کشور بشمار می روند.

 

8-       تیم تحقیقاتی مشترکی از کارشناسان IT بانک و دانشجویان ممتاز دکترای دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علم و صنعت طرح جدید بانکی را شامل دو مرحله زیر سامان بخشیده اند که دستاورد فنی و بانکی برای نظام بانکی کشور محسوب می شود:                                                              

   الف: حذف استفاده از کارت در POSها كه عملياتي شد.                                                

 

ب: حذف استفاده از کارت ها در ATM ها و كليه عمليات بانكي كه در سال جديد عملياتي خواهد شد.

 

9-    سایت Kids.bmi.ir برای نسل نوجوان و جوان کشور راه اندازی شد. مخاطبان این سایت می توانند بدون حضور در بانک ملی حساب باز کنند. می توانند آموزش اقتصاد و بانکداری و همین طور مبانی مدیریت اداره زندگی را به زبان ساده بیاموزند. می توانند از صافی بانک ملی نیازهای خود را برطرف ساخته و از برنامه های آموزشی و تفریحی سایت بهره مند شوند.

 

10-   و اما سخن پاياني اين كه : از این پس در تمامی سربرگ‌ها، بنرها، پوسترها و بروشورهاي بانک ملی ایران، شعار نو جلب نظر خواهد کرد. انتظار می رود مشتریان وفادار در اشاعه مفهوم این شعار همدلی به خرج دهند. ‌انتظار می رود همکاران گرامی بسان همیشه کنار ملت عزیز این مرز و بوم ایستاده و بار دیگر در سایه اعتمادی که مردم به بانک ملی داشته اند همزبان بخوانند:

 

"این بانک، ملی است"

 

 




  ارسال نظر

ايميل :     
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
من که با این شعار خیلی حال کردم دم اوونایی که طراحش بوند گرم بسیار زیبا غیر کلیشه ای پر معنا و مفهوم "این بانک ملی است"
حیدر علی ایزدی     وب سایت:

به نام خدا .. با عرض تبریک سال جدید خدمت استاد ارجمند جناب آقای حسین زاده و همه همکاران عزیز و خانواده های محترمشان و همچنین عرض تبریک به مشتریان عزیز که سرمایه های اصلی ما هستند ...انتخاب شعار جدید در عین کوتاه بدون بسیار پربار و بقول حضرتعالی در کنار شعار همیشگی ما می ماند و شعار این بانک ملی است ..یعنی متعلق به همه مردم و حتی متعلق به همکاران سایر شبکه بانکی است و یه حس غرور به شنونده دست می دهد .و یعنی این بانک ملی است ...فرزند ارشد شبکه بانکی کشور و بزرگترین بانک جهان اسلام .
مسلم رحیمی     وب سایت: www.bankemeli1307.blogfa.com

در تبلیغات تلویزیونی برای ادای شعار جدید از صدای بهتری می توان استفاده کردد مانند(ناصر ممدوح . چنگیز جلیلوند.ژرژ پطروسی و ...)
محمود رمضانی (همکار68214)     وب سایت:

به نظر من که شعار جدید خیلی هم عالیه. نمی دونم چرا بعضی ها در مقابلش جبهه گرفتند. تغییر در بعضی برهه های زمانی غیرقابل اجتناب هستش . با آرزوی سرافرازی بانک ملی با شعار این بانک ، ملی است.
پی کانی     وب سایت: www.bmitabriz91.blogfa.com

«پاسخ به سایتهای تبیان و الف »دوستان عزیز خبر نگار من به عنوان یک کارمند جزء موسسه بزرگ بانک ملی نه میخواهم و نه می توانم بگویم که بانک ملی دارای هیچ اشکال و ایرادی نیست چرا اتفاقا ایرادات بسیاری هست اما به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ 43000نفری عرض میکنم دوستان من شما که خود را پیرو ولایت می دانید و شما مدام داد سخن در مورد مقاومت علیه استکبار جهانی سر می دهید آیا میدانید اقتصاد مقاومتی چیست آیا میدانید میدان نبرد استکبار از عرصه نظامی و فرهنگی به عرصه اقتصاد منتقل شده است چه زیبا بود تعبیر مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه اقتصادی نامیدند دوستانی دستی در رسانه دارید آیا مفهوم تعبیر مقام معظم رهبری را از اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی فهمیده اید یا در سالنهای سمینار مجللتان منتظر شکار یک سوژه بوده اید دوستان من آیا میدانید سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی با استکبار من وهمکارانم هستیم دوستان من امروز باجه های بانک ملی از خاکریزهای دشتهای تفتیده شلمچه برای کشورش چیزی کم ندارد امروز همکاران خدوم و سختکوش من مشغول جنگی بزرگ و نابرابر در عرصه اقتصاد با استکبار جهانی هستند همان ساعتهایی که امثال شما مشغول گزارش لحظه به لحظه نوسانات نرخ سکه و ارز بودید و با اظطراب نگران توطئه دشمنان نظام در عرصه اقتصادی بودید من و همکارانم در بانک ملی تا پاسی از شب مشغول نبرد بی امان برای کنترل نرخ ارز وسکه و کاهش التهاب بازار سکه بودیم در شرایط سخت تحریمی استکبار این سازمان ما بود که افتخار پشتیبانی از صنعت هسته ای کشور بر عهده گرفت و در شرایط فوق بود که پشتیبانی مالی از هزاران طرح صنعتی اشتغال زا را انجام داد گواه آن هزاران فقره تسهیلاتی است که همکاران خدوم من جهت افزایش اشتغال به صنایع بزرگ و کوچک پرداخت کرده اند آری ما سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستیم و مجاهدان بی ادعای عرصه نبرد اقتصادی با استکبار دوستان اگر نمی توانید آبی به کام تشنه مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی بریزید حداقل زهر در جانشان فرو نکنید اگر دلگرمی به سربازان خسته جنگ اقتصادی نمی دهید لا اقل دلشان را خون نکنید
جواد ثامنی     وب سایت:

پاسخ کارمند بانک ملی به سایتهای تبیان و الف میگن برای نوشتن باید حرمت قلم را دانست برای اظهار نظر کردن باید به دل رجوع کرد شماها که هستید که برای شلوغی بازارتان حرمت انسانی را زیر سوال می برید و با آبروی چندین و چند ساله کارمندان بانک بازی میکنید . همه میدانیم که آرم و یا شعار هر سازمانی در برگیرنده اعتبار و حیثیت هر سازمان و کارکنان آن است شما چگونه به خود اجازه میدهید که اعتبار و حیثیت خانواده ی بزرگ بانک ملی را که شامل افراد بازنشسته و شاغل می شود زیر سوال برده و توهین به افکار و شعور سازمانی بنمائید. شما چرا و چگونه به این همه انزجار رسیده اید ؟ آیا از نظر شما همه چیز آرومه و همه ارگانها و نهادها به درستی کار میکنند و فقط ایران یک مشکل دارد و آن هم بانک ملی است ؟!!! نه برای سست کردن و بی اعتبار کردن نام بانک ملی راهی درست را در پیش نگرفته اید چرا که : شیشه بشکستن نباشد افتخار سنگ سخت سنگ اگر مرد است جای شیشه سندان بشکند
مصطفی مصفا     وب سایت: http://bmi-pasdaran.blogfa.com/

پاسخ به سایت الف درد و دل همسر یک کارمند بانک ملی با شما با عرض سلام خدمت شما دست اندر کاران سایت الف و همه ایرانیان در هر کجای این کره خاکی پس از مدت ها امروز در واپسین ساعتهای سال 91 سایت الف و مقوله مربوط به بانک ملی را خواندم واقعا متاثر شدم از این همه بی حرمتی از این همه لودگی و از این همه انزجار. چرا ما مردمی که به تمدن چندین هزار ساله خود می بالیم و غنی از فرهنگ کهن پارسی هستیم باید تیشه به ریشه خود بزنیم و خود را با خود بسوزانیم. آقایان و بانوان محترمی که کامنت های زیادی در ارتباط با تخریب نام بانک ملی میگذارید مگر نه این که کارکنان بانک هم چزعی از شمایند اگر شما یکی از کارکنان بانک ملی بودید آیا به کسی اجازه توهین میدادید. من همسر یک کارمند صدیق بانک ملی ام .کارمندی که همه هست و نیست خود را برای ارتقا و خدمت رسانی به مشتریان بانک گذاشت .کارمندی که بهترین و بدترین لحظه ها را نیز نتوانست در کنار خانواده باشد .اگر شما ذره ای وجدان داشته باشید می دانید کسر صندوق یعنی چه ؟میدانید کابوس شبانه اتهام شنیدن یعنی چه ؟ میدانید در سختی ها در کنار همسر و فرزندان نبودن یعنی چه؟ میدانید بار مسئولیت خانواده را به تنهائی به دوش کشیدن یعنی چه؟ زمانی که شما آرام در کنار خانواده تان مشغول استراحت هستید یا شغل دومی برای خود دست و پا نموده اید کارکنان بانک ملی مشغول حساب و کتاب کردن و شنیدن توهین و اتهامات شما هستند.چرا کسانی را به اتهامی پای میز محاکمه میکشید که خود از این اتهام مبرا هستند مگر در این مملکت فقط خطا و اشتباه مخصوص کارکنان بانک ملی است ؟ شما که ادعای کذب کسر وام در ایام تعطیل و توهین به مادر پیرتان را دارید باید بدانید خوب و بد همه جا هست و فقط مختص بانک ملی نمی شود. شما می توانید در روزهای پایانی سال به صدها نفر بله و چشم بگوئید خسته نشوید و همچنان لبخند بزنید و باز هم بگوئید حق با مشتری است نه کلاه خود را قاضی کنید خودتان تیشه به ریشه خودتان نزنید با افترا به یک بانک مردمی راه را برای سودجویان و بانکهای خصوصی باز نکنید شما طرفدار کدام بانکید؟ آیا واقعا ایرانی هستید؟ اگر هنوز وجدان در شما نمرده ساعتی فحش و افترا و توهین را تحمل کنید چه قدر تاب می آورید ؟اگر روزی یکی از عزانتان بمیرد آیا حاضرید تا پایان حساب و کتاب در محل کار خود حضور داشته باشید و خم به ابرو نیاورید؟ مطمئنا نه اما من بارها دیده ام به چشم خود دیده ام همکاران همسرم را که در لحظات سخت جان کندن عزیزانشان در بانک بوده اند تا آب در دل شما مشتریان بانک ملی تکان نخورد . هنگام به دنیا آمدن فرزندانشان در بانک بوده اند تا خمی به ابروان مشتریان بانک ملی نیافتد پس از تیغ جراحی نیز قدم در بانک گذاشته اند تا از کیان و شرف و حیثیت بانکی شان دفاع کنند تا شما آقای ایکس قلبشان را نشکنید تا فرزندان شان نپرسند بابا چرا با شما این گونه میکنند اونی که باید گله مند باشه من و امثال منیم که ساعت ها تو رو نمیبینیم و وقتی هم که خسته و کوفته از سر کار میای یادت میره که امروز تولدمه و حالا هم که رسیدی همه چیز تموم شده! آری هم وطن قلبم را نشکن . اشک را در چشمانم جاری نساز . من هم همسرم و هم مادر من هم ایرانیم مانند تو دوست ندارم کسی انگشت اتهامش را به سوی خانواده ام بگیرد . دوست ندارم خانواده ام . خانواده بزرگ بانک ملی ام را به اتهامی مفسد بخوانند و فرزندانم را برنجانند .با من چنین نکن سال کهنه میخواهد نو شود تو هم نو شو دلت را لبریز از عشق کن و برای بهتر زیستن به جای انتقاد و گله کردن راه کار پیشنهاد کن این گونه هم خود بزرگ منش باش و هم بزرگان را خوار مپندار. چون این بانک ملی است. به امید موفقیت بانک ملی و با آرزوی سربلندی خانواده بزرگ بانک ملی راحله رفاه کار - همسر یک بانکی از مازندران
راحله رفاه کار     وب سایت: http://www.saghar78.blogfa.com/

(( این بانک ، ملی است ))
محمد باقری     وب سایت: www.bbmi.ir

جناب آقای حسین زاده مدیر محترم باید برای افکار عمومی روشن ساخت که رجال ملی و بزرگ ایران برای رهایی از سلطه عمیق بانک شاهی انگلستان و بانک استقراضی روسیه بر تمامی ساختار اقتصاد پولی ایران و تاسیس بانک ملی که اختیار چاپ اسکناس و ضرب سکه کشور را داشته باشد چه رنجهایی را متحمل شدند .مردان بزگی چون امین دارالضرب که در عهد شاهان بی کفایت قاجار تلاش عظیمی را برای رهایی نظام پولی کشور از سلطه بیگانگان انجام دادند و در این راه نیز شهدایی را تقدیم کشور کردند حقیقت آن است که که مبارزاتی که برای تاسیس بانک ملی ایران انجام شده بسیار بیشتر از مبارزاتی است که برای ملی شدن صنعت نفت ایران انجام شده است این را باید برای افکار عمومی روشن ساخت و از شهدایی که در راه تاسیس بانک ملی ایران به شهادت رسیدند تجلیل کرد مردانی که برای رهایی بخشی از حقوق ملت ایران از استعمار انگلیس و روسیه جانشان را تقدیم کشور کردند
جواد ثامنی     وب سایت:

این بــــانـــک، مـــــلـــــــــــــــــی است. و هر کسی .. هرجایی.. هر روزی صحبت از اعتماد بکند نام بانک ملی ایران می درخشد.
لطف اله علی پور     وب سایت: ITMANAGER.BLOGFA.COM

این بانک ،ملی است . باسلام و عرض ادب محضر استاد بزرگوار جناب آقای حسین زاده بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد پیاپیش سال نو باستانی را به شما وخانواده محترم و خانواده بزرگ بانک ملی تبریک عرض می نمایم آنچه مسلم هست یقناً نام بانک ملی همچون خورشید تابناک بر تارک این سرزمین تا ابد خواهد درخشید چون ریشه در جان و خون این ملت بزرگوار دارد، ملتی که با فروش اندک سرمایه خود و تبدیل آن به وجوه نقد و افتتاح حساب در بانک ملی ، بناء این بانک را نهادند و عملیات بانکی خود را از چنگ و یوغ استعمارگران زمان در آوردند همین بس که در تاریخ 91/12/26 بالغ بر 30 میلیون تراکنش مردم ایران عزیز دراین بانک انجام گرفت بطوریکه که ابر رایانه ها هم اصطلاحاً هنگ کردند چه برسد به دشمنان کوته فکر. پس: این بانک ، ملی است . و......... ملی خواهد ماند. آرزوی سلامتی و بهروزی در ایام سال نو برای همه اولیاء بانک و همکاران و خانواده معززشان دارم . همیشه سربلند و سرافراز باشید . نوربخش ( این بانک ، ملی است )
عالم نوربخش     وب سایت:

بانک من ! نه امروز ، بلکه از زمان تولدت با نامهربانی ها ، مخالفتها و قضاوت های ناعادلانه رو در رو بودی . همان هنگام را می گویم که بسیاری مخالف وجود تو بودند ، اما با همت بزرگ مردمانی که از مقاومت و ایثار دست برنداشتند، سرانجام تو تاسیس شدی. بانک ملی ایران ! بانکی که برای ما بود. بانکی که اجانب و بیگانگان امتیاز و حقوقی در تاسیس آن نداشتند. بانکی که ملی بود. تو رشد کردی و در مقابل ناملایمات سر خم نکردی تا رسیدی به امروز که همچنان در تلاش برای موفقیت روزافزون خود هستی. آرزو می کنم همیشه در اوج باشی بانک محبوب من .
بانوی بانکی     وب سایت: bankdarinovin.ir

با سلام خدمت استاد گرامی و سرور ارجمند واقعا از مطلب خوب و پر محتوای شما لذت بردم.واقعا علت اینکه برخی افراد غیر متخصص این مطالب را عنوان میکنند چیست ؟ به نظر من فقط قصد مطرح کردن خود را دارند
علیرضا خلج زاده     وب سایت: Mellibanker.ir

با سلام شعار بانك ملي ايران بسيار گيرا ، غرور آميز و بي آلايش است اين بانك، ملي است. انشاا... سال جديد، سال بسيار طلايي تر براي كاركنان بانك ملي و دوستارانش باشد .
ميثم     وب سایت:

با سلام و عرض ادب - این بانک ، ملی است***** شعار تازه ات مرا به وجد می آورد- وبه خود میبالم - ومطمئن تر از همیشه می گویم تو بهترین بانک این سرزمینی- پس نگاه بی فروغ مرا ، توان رسیدن به دولت عشقت باش- هرشب از پشت پنجره ی شوق ، تماشایت میکنم- چون درختی هستی کهنسال ، اما استوار - و از هر جوانی جوانتر واستوارتر- تو با این شعر تازه به طلوعی از نوعی دگر رسیده ای - وگویی به کویر دل ما امید باران داده ای - نفس ما هم نفست خواهد بود در این راه و در این سرزمین--- پاینده باش ای بانک ملی
محمدپورثمرین     وب سایت: manobank-14.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای حسین زاده عزیز.. واقعا تاسف داره که ادم میبینه این موضوع دست اویزی شده برای کج فهمی و بداندیشی بعضی.. امیدوارم که در سال جدید با تکیه بر نوآوریهای انجام شده و اهتمام هرچه بیشتر همکاران در جای جای این کشور پهناور بتوانیم در عمل پاسخ یاوه گویی های این عده قلیل را بدهیم.
محمدرضا لطیفی     وب سایت: mrl.blogfa.com





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.