Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
رعد ملي و جزيره آرزوها دو خدمت جديد از بانك ملي ايران


26 اسفند 1391



عضو هيأت مديره بانك ملي ايران تشريح كرد:

رعد ملي و جزيره آرزوها دو خدمت جديد از بانك ملي ايران

 

حسين‌زاده عضو هيأت مديره بانك ملي ايران سامانه رعد ملي و جزيره آرزوها را به عنوان دو خدمت نوين اين بانك تشريح كرد.

به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، وي با معرفي سامانه رعد ملي به عنوان يكي از خدمات جديد بانك ملي ايران ابراز داشت: رعد ملي خدمتي نوين در راستاي توسعه و گسترش خدمات بانكداري الكترونيك مي‌باشد كه برخي خدمات بانكي را بدون نياز به هرگونه نرم افزار و سخت‌افزار خاصي در بستر تلفن همراه (سيم‌كارت همراه اول يا ايرانسل) فراهم مي‌كند.

به گفته وي برجسته‌ترين خدمت اين سامانه از طريق ثبت عبارت  *717# بر روي تلفن همراه مشتريان كه براي اولين بار در كشور عرضه مي‌شود، خريد كالا و خدمات بدون استفاده از كارت مي‌باشد. همچنين سرويس‌هاي ديگري نظير دريافت موجودي، پرداخت قبوض به شيوه‌اي آسان و مطمئن (بدون نياز به ابزار كارت) و توليد رمز يكبار مصرف در سامانه بانكداري اينترنتي اين بانك (بدون نياز به دستگاه جانبي توكن)، خريد شارژ تلفن همراه، اعلام مسدودي كارت و ... مي‌باشد.

عضو هيأت مديره بانك ملي ايران افزود: سرويس‌هاي مختلف سامانه رعد ملي به جز سرويس توليد رمز يكبار مصرف براي تمامي مشتريان بانك ملي ايران (تمامي افرادي كه حداقل داراي يك حساب متمركز در بانك ملي ايران بوده و قبلاً احراز هويت شده‌اند) فعال گرديده است. اين گروه از مشتريان مي‌توانند با شماره‌گيري عبارت *717# وارد سامانه شده و بعد از تعريف رمز ورود، شماره كارت حساب‌ متمركز (سيبا) خود را در سامانه رعد ملي ثبت كنند.

وي با اشاره به  قابليت توليد رمز يكبار مصرف توسط سامانه رعد ملي خاطرنشان كرد: سامانه رعد ملي جايگزيني براي دستگاه‌هاي توكن براي توليدOTP مي‌باشد كه در سيستم بانكداري اينترنتي بانك ملي ايران (سبا) مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

حسين زاده در ادامه بيان داشت: در طرح رعد ملي دارندگان پايانه‌هاي فروش (pos) بانك ملي ايران نيز مي‌توانند با اعلام شماره پايانه خود به دارندگان كارت‌هاي بانك ملي ايران امكان پرداخت وجه را از طريق گوشي‌هاي همراه بدون استفاده از كارت فراهم كنند.

عضو هيأت مديره بانك ملي ايران خاطر نشان كرد: سامانه رعد ملي از مكانيزم انتقال اطلاعات بر بستر شبكه GSM به نام (USSD) استفاده مي‌كند كه از نظر ميزان امنيت در حد بسيار بالايي قرار دارد و ارسال و دريافت پيامك، هيچ هزينه‌اي را براي كاربر به دنبال نخواهد داشت.

حسين‌زاده در ادامه ضمن اشاره به لزوم آموزش اصول اقتصادي به زبان ساده در سنين پايين به عنوان موضوعي كه امروزه در اكثر جوامع پيشرفته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در همين راستا بانك ملي ايران سايتي مختص نوجوانان و جوانان به آدرسkids.bmi.ir راه اندازي نموده است كه فرهنگي آموزشي، بانكي و در عين حال سرگرم كننده و تفريحي است. در اين سايت واژگاني مثل پول، پس انداز، بودجه بندي، صرفه جويي، فعاليت اقتصادي و ... در قالبي شيرين و جوان پسند مثل داستان، انواع بازي، اتاق هاي گفتگو و ... آموزش داده مي شود.


حسين زاده افزود: اين سايت در دو رده سني زير 12 سال و بين 12 تا 18 سال طراحي گرديده است و در كنار اين آموزش‌ها براساس نوع فعاليت هايي كه نوجوانان و جوانان در اين سايت انجام مي‌دهند، امتيازهايي به آنها تعلق گرفته و مزايايي به آنها اختصاص داده خواهد شد. برگزاري مسابقات مختلف و جشنواره ها جهت ترغيب نوجوانان و جوانان به يادگيري اين مفاهيم از اهداف اين سايت مي باشد.

عضو هيأت مديره بانك ملي ايران در ادامه بيان داشت: از مزاياي اين سايت امكان افتتاح حسابي تحت عنوان حساب آرزو به صورت اينترنتي براي فرزندان مشتريان بانك مي باشد و دارندگان حساب مربوطه قادر خواهند بود از تسهيلات خريد كالا تا سقف 40 ميليون ريال با شرايط آسان بهره مند گردد.

وي ضمن اشاره به اينكه اين سرويس براي اولين بار با اين شكل در نظام بانكي كشور عرضه مي‌شود، عنوان داشت: حساب آرزو يك حساب كوتاه مدت براي افراد زير 18 سال مي باشد. دارندگان اين حساب در صورت ثبت اطلاعات خود در سايت kids.bmi.ir  به عضويت كانون جوانه هاي بانك ملي ايران درآمده و مي‌توانند علاوه بر استفاده از مزاياي بسيار حساب آرزو از امتيازهاي كانون جوانه هاي بانك ملي ايران نيز بهره‌مند گردند.

حسين‌زاده در پايان يكي از مهم‌ترين و موثرترين پروژه‌هاي IT بانك را حذف كارت فيزيكي از شبكه بانكي اعلام كرد و گفت: اين موضوع بزودي و براي اولين بار در كشور در بانك ملي ايران محقق خواهد شد.

 






  ارسال نظر

ايميل :  
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
باسلام به شما جناب اقای حسین زاده . متاسفانه مدتی است رعد ملی کارنمی کند وغیرفعال است ولطفا تبلیغات برای اگاهی مشتریان از طرح های جدید بانک ملی بیشتر کنید تا بانک ملی بتواند در رقابت بابانک های مثل ملت موفق باشد
امیر محمد صباغ     وب سایت:

جناب الهویردی زاده ، در دستگاه های پوز و خودپرداز فقط بارکدخوان دوبعدی نصب می شود . در خود گوشی های همراه هم از طریق نرم افزار برنامه کارت مجازی نصب می شود و به این ترتیب دیگر نیازی به کارت فیزیکی نخواهد بود.موفق باشید .
حسین زاده     وب سایت:

با عرض سلام وعرض پوزش با حذف کارت فیزیکی نوع دستگاههای پوز و خودپرداز چه تغییری خواهند داشت?
شاهین الهویردیزاده     وب سایت:

جناب امامى ، جيرينگ نام يك شركت متعلق به بخش خصوصى است .
حسين زاده     وب سایت:

با سلام مجدد امروز که در اینترنت جستجو کردم سایتی بنام جیرینگ مشاهده کردم آیا این همان رعد ملی بانک ملی است بیشتر تو ضیح دهید ممنونم
لطیف امامی     وب سایت: em1351.blagfa.com

با سلام آقای حسین زاده شاید برخی بانکها به مثابه شعار ، خود را پیشرو در ارائه خدمات بانکی بدانند بنده بنا بر تجربه شاهد بوده ام که بانک ملی مبتکر و ارائه دهنده خیلی از خدمات نوین بانکی بوده ولی متاسفانه حرکت در بانک ملی کند است اینقدر با تعلل بنا بهر علتی در ارائه خدمت مربوطه اقدام میکنند تا آن طرح فراگیر نشده منسوخ میگردد زحمت ابداع از بانک ملی است بهر بردار سایر بانکها
لطیف امامی     وب سایت: em1351.blagfa.com

با سلام رعد ملی باعث افتخار بانک ملی و کارکنان آن است. بنده از همان روز اول عضو شدم و همکاران و مشتریان را به این کار ترغیب میکنم. باورکنید در لحظه ای که مبلغی را بصورت آزمایشی به حساب یکی از همکاران، فقط با وارد کردن شماره موبایل ایشان انتقال دادم ، بی نهایت احساس غرور و شادی به من دست داد. و در همان لحظه چند نفر که شاهد بودند، داوطلب عضویت در سامانه رعد شدند. از همه همکاران خواهش میکنم که ابتدا خودشان در سامانه رعد عضو شوند و در همه جا ، حتی در مهمانیها و محافل دوستانه و خانوادگی ،همه را به این کار ترغیب کنند. از آنجائیکه این سامانه به نصب نرم افزار خاصی نیاز ندارد، در همه جا میتوان بسادگی ، مشتریان را به عضویت درآورد.مطمئنم که با اینکار ، اعضائ این سامانه بصورت تصاعدی بیشتر خواهد شد. از دست اندرکاران و بانیان تلاشگر این سامانه نیز خواهش میکنم که سرعت و قابلیت سرویس دهی این سامانه را بهبود ببخشند تا در همان اولین گامها ،محکمتر و مطمئن تر به جلو حرکت بکنیم.
صابر صفری     وب سایت:

با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک پیشاپیش سال نو خدمت استاد گرامی و همه همکاران عزیز این طرح سریع عمل میکند و خیلی مورد استقبال قرار گرفته ، فقط هنگام انتقال وجه شماره کارت و نام شخص مشخص نیست و اگر شماره اشتباه ثبت شود به حساب دیگر منتقل میشود.
ابراهیم پور     وب سایت:

باسلام خدمت شما اینکه شاهد قدرت فناوری اطلاعات در بانک ملی هستیم همه نتیجه تلاش شما در راس مدیریت بانک ملی است از شما متشکریم و به بانک خود افتخار میکنیم من در سامانه رعد بانک ملی همان روز اول ثبت نام کردم ام بسیار عالی بود خیلی قابلیت ها میتوان به ان افزود مخصوصا خرید شارژ بسیار به ترویج ان کمک میکند چون از پروتکل ussd استفاده میکند بدون داشتن شارژ اعتبار نیز اجرا میشود پس خرید شارژ همیشه امکان دارد و محدودیت همراه بانک را ندارد اروزی موفقیت
هادی وثوقی     وب سایت: bmi3981.blogfa.com

ممنون جناب آقاى شريف لو . واقعيت اين است كه استقبال از رعد ملى بسيار زياد و بيش از تصور بوده ، براى همين در برخى ساعات اختلال ايجاد مى شود . اميدواريم اين مسئله بزودى حل شود .
حسين زاده     وب سایت:

با سلام و خسته نباشید- از اینکه بانکملی با وجود مدیران توانمند در بالای هرم توانسته است در گستره it تلاش ورشد چشمگیری داشته باشد جای تبریک وعرض دست مریزاد محضر جنابعالی وسایر همکاران بخش انفورماتیک دارد-سایت نوجوانان طرح بسیار نو در صنعت بانکداری میباشد.ولیکن طرح رعد هنوز دارای اختلال میباشد و بنده و همکارانم با تلاشهای زیادی که داشته ایم موفق به ثبت نام نشده ایم چرا که معتقدم هر طرحی اول بایستی توسط کارکنان اجرا و عملیاتی شود-لطفا دستور فرمایید پیگیری شود-با تشکرشریف لو
sharifloo     وب سایت:





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.