Didgaheno.ir | Fa | En | Login        
داستان حج - قسمت 2


30 مهر 1390
سرانجام پس از فراز و نشيب‌هاي زياد، ثبت‌نام عمره مفرده در مورخ 24/7/1390 به پايان رسيد. هر چند شرايط در آغاز راه به هيچ وجه به سود ما نبود، ولي سرانجام موفقيت كم‌نظير ديگري نصيب بانك ملي ايران شد. در اين بستر، رخدادهای تلخ و شيرين پرشماری سپری شدند که امكان بازگوئي همه آنها مقدور نيست، ولي تا جايي كه مقدور باشد، به نکاتی براي ثبت در تاريخ اشاره می کنم:



چنان كه در قسمت اول تلويحاً اشاره شد،برآيند روابطي كه بانك رقیب طي چند سال اخير در سازمان حج و زيارت به وجود آورده بود به نفع بانك ملي نبود. ولي حجم گسترده فعاليت ستاد حج بانك ملي و پيگيري‌هاي مستمر و مداوم چندين ماهه و سايه انداختن توان بي‌پايان بانك، راهي جز پذيرش بانك ملي بر آنان نگذاشت. مي‌دانستيم تحميل پذيرش ما می توانست نتایج سنگيني هم به بار آورد، لذا طي جلسات مختلف و متعدد براي پذيرفتن حالات و شرايط مختلف برنامه‌ريزي های ضروری انجام پذیرفتند تا غافلگير نشويم. تا جایگاه بانک ملی حفظ شود.
در روزهاي اول ثبت‌نام با كوهي از مشكلات به ويژه با مسائل سيستمي مواجه شديم. آن چه که به فشار عصبی بر برخی همكاران در شعب منجر شد. از آنجايي كه جناب آقاي قنبري همكار محترم هيئت‌مديره كه مسئولیت IT بانك را برعهده داشتند به افتخار بازنشستگي نائل شده بودند، ناچار شدم سه شبانه‌روز اول را در شركت سداد مستقر شوم. مستقر شوم و عمليات ثبت‌نام را از مقر شركت مديريت كنم. اعضايی که در صف تصميم‌گيرندگان بودند را در ستاد گرد آوردم تا در شركت سداد مستقر شوند. به سرعت اتاق فكري كه از کارشناسان انفورماتيك ادارات امور شعب تشكيل شده بود برپا شد.از طريق تله كنفرانس با آن‌ها ارتباط دائمی برقرار شد. راهكارهاي پيشنهادي ايشان را بررسي کرده و به مرحله اجرا درآوردیم. اين تمهید انصافاً در روزهاي اول كمك فراوانی به ما کرد.
مشكلات شعب در همه نقاط کشور از محل استقرارمان لحظه‌ به لحظه رصد شدند. زیر ذره بین رفتند و هر روز طی دو جلسه ظهر و عصر تصميم‌گيري های مربوطه گرفته شدند. با کسب مجموعه اطلاعات به تجزيه و تحليل دست زدیم. در عین حال راهكارهاي پيشنهادي همكاران، خصوصاً همكاران اتاق فكر را هم دريافت و در دو جلسه تصميم‌گيري، آنها را مطرح و تصميم نهايي را براي اجرا ابلاغ مي‌كرديم. اين روش به ويژه در روزهاي نخستین که چالش ها پرشمار بودند بسیار موثر افتاد.
طی روزهاي اول که با مشكلات فراوانی دست و پنجه نرم می کردیم، مديران بانك رقیب كه در شکل گیری برخي مشكلات بی تاثیر نبودند ، از خوشحالي در پوست خود نمي‌گنجيدند. خبرهايي كه می رسيد حاكي از اين بود نيمه شب جمعه به مديرانشان در سراسر كشور پيامك هایی ارسال کردند مبنی بر این كه سرورهاي بانك ملي از كار افتاده. مبنی بر این که نمي‌توانند فعال شوند. می گفتند از اين فرصت نهايت استفاده را برده و كار را تمام كنيد. همين طور بعداز ظهر جمعه (دومين روز ثبت‌نام) طی برگزاری جلسه فرماندهي‌شان ادعا کردند سيستم بانك ملي سقوط کرده و جمع شدنی نیست. ادعا کردند بانک ملی از اول هم نبايد پا به اين عرصه مي‌گذاشت. ادعا می کردند فردایش - شنبه - كار بانک ملی تمام می شود.
آن خبرهای نامیمون از درون جلسات آن بانك به ما مي‌رسيد، در حالی که ما با توجه به نبوغ همكاران و با همه توان و داشته‌هايمان در حال برنامه ریزی براي شنبه بودیم. راه‌هاي جايگزين مختلفي را طراحي مي‌كرديم. تا پاسي از جمعه شب. تا نیمه های شب. تا دم صبح. ساعت كاري شنبه فرا مي‌رسيد و نگراني‌ همكاران بيشتر. همه چیز حيثيتي شده بود. برغم همه دشواری ها، اعتراف می کنم به کارشناشان خود اعتماد داشتيم. به آنها دل بسته بودیم. اميدوار بوديم. خیلی زیاد.
در روز شنبه (سومين روز) لحظه به لحظه گزارشات را از شعب دريافت ‌كرديم. تدریجا دریافتیم شرایط نسبت ‌به دو روز قبل بهبود یافته. البته کماکان مشكلاتي وجود داشتند. به سرعت با كمك کارشناسان اتاق فكر و كارشناسان شركت سداد به رفع آنها پرداختیم. بعداز ظهر شنبه که فرا رسید بیش و کم اکثر دلشوره ها برطرف شده بودند. مشكلاتی وجود داشتند كه آنها هم در روزهاي بعد حل شدند.
بر اساس شواهد رفتاري موجود، چنين استنباط مي‌شد كه برخي از متوليان امر بی میل نبودندتا بانك ملي ناکام بماند. از طرفي بانك رقیب هم باتوجه به شرايط روزهاي اول، خود را براي برپایی جشن پيروزي آماده ‌كرده بود. ولي استقبال گسترده مردم از بانك ملي و تلاش جانانه همكاران كه با چنگ و دندان ‌جنگيدند ايشان را هم غافلگير کرد و هم نااميد.
اطلاعات واصله حاكي از آن بود بانك ملي پيشي گرفته، ولی براي جلوگيري از بي‌اخلاقي‌هاي مضاعفي كه پي در پي عليه ما جاری مي‌شدند با مشورت و همفكري تصميم گرفته شد آمار واقعي در روزهاي اول ارائه نشود، رقبا سرمست از اين كه شرایطشان به مراتب بهتر از ماست به راه انداختن جنگ رواني برخواستند. تلاش کردند سازمان را مقابل عمل انجام شده قرار دهند. با مصاحبه‌هاي غيرواقعي اعلام ‌كردند در دو سه روز اول تعداد ثبت‌نام موردنظر سازمان تكميل شده. اعلام کردند ثبت‌نام متوقف خواهد شد. سازمان حج ناچار شد آن اظهارات را سریعا تكذيب كند. ناچار شد اعلام کند ثبت‌نام تا يك ماه ادامه خواهد داشت. در چنین قابی، هم بنده و هم سخنگوي بانك براي مقابله با جنگ رواني تحميل شده ناچار به مصاحبه و يا اظهارنظرهاي رسانه‌اي مي‌شديم.
به گمانم آنها به اشتباه تصور كرده بودند كه چون جلوتر از بانك ملي هستند هرچه زودتر سوت پايان به صدا درآید به سودشان خواهد بود. استراتژي آنها اين بود برنامه‌ها و اهداف خود را به سازمان تحميل كنند. ولی نتیجه نگرفت. ناکام ماندند.
شایان ذکر است كه بانك ملي از همان روز اول پيشي گرفته بود. ولي بنابر تاكتيكي كه اتخاذ شده بود، آمار های واقعی ارائه نشدند. عصر روز چهارم بود كه خبردار شديم رييس محترم سازمان حج و زيارت گفتگوي زنده تلويزيوني با شبكه تهران انجام خواهد داد. به همين جهت آخرين آمار را از هر دو بانك درخواست کردند. بلافاصله با اعضاي ستاد مركزي حج در بانك مشورت كرديم و از آنجايي كه احتمال داده مي‌شد آمار بانك‌ها را در مصاحبه به تفكيك اعلام كنند - اين چنين خبر به ما رسيده بود- و سرانجام تصميم گرفته شد تا آمار واقعي خود را براي نخستین بار اعلام كنيم. پس از ارسال آمار ما، خبردار شدیم مديران آن بانك و مديران سازمان شگفت‌زده شدند. اظهار كرده‌اند چنين چيزي امكان ندارد. رييس محترم سازمان نيز در برنامه تلويزيوني آمار بانك‌ها را به تفكيك اعلام نكرد و فقط به ارائه آمار كلي اكتفا نمود.
در این مرحله بود که بانك رقیب دریافت هيچ یک از برنامه‌هايش به سرانجام نرسیده. دریافت از بانك ملي عقب افتاده. بنابراين دست به كارهاي ناصواب ديگري زد كه آخرين آن با ورود مراجع معظم تقليد و تذكرات ايشان، ناكام ماند. آن چه رخ داد حيثيت آنها را هم نزد سازمان حج مخدوش ساخت. بر اساس گزارشات واصله رفتارهاي سخيف گوناگوني نيز از ناحيه ايشان در شهرستان‌ها و شعب عیان شدند که براستی در شأن يك بانك معتبر نبوده و نيست.
بانك رقیب طی هفت هشت روز اول خود را از تقلا نينداخت، ولي تدريجا دریافت ياراي مقابله با قدرت عظيم بانك ملي ايران را ندارند. لذا تسليم شرايط و صدارت بانك ملي شده. سرانجام آرام گرفت. از طرفي فاصله ما با آنها روز به روز تا آخرين لحظه ثبت‌نام زيادتر ‌شد.
هدفي كه ما براي بانك در اين پروژه از قبل تعيين كرده بوديم بسيار واقع‌بينانه و با دو هدف حداقلي (60%) و حداكثري (70%) بود. ولي براي دستیابی به اين اعداد از همكاران درخواست كرده بوديم 80% را مدنظر بگیرند.
باتوجه به اتفاقات گوناگون و فراز و نشيب‌هاي فراواني كه بانك در يك ماه اخير با آن مواجه شد، حاشيه‌هاي زيادي براي بانك به وجود آمد. اما از اعتماد مردم به بانک ملی ذره‌اي كاسته نشد. بانك ملي در اين پروژه به آمار و سهم بيش از 60% نائل آمد سهم ثبت‌نامي بانك ملي بيش از يك ميليون و يكصد هزار نفر تفاوت با بانك رقیب داشت و از اين رهگذر قريب به سي هزار ميليارد ريال منابع جمع‌آوري و جذب شد.
در اين روند برخي از ادارات امور شعب عملكرد بسيار موفقي داشتند. به بررسی تفاوت عملكرد اين گونه ادارات با برخي ادارات امور شعب ديگر پرداختیم. دریافتیم راهكارهاي جايگزين و پيشنهاداتي كه از ستاد مركزي اعلام شده بود توسط این مديران به خوبي به بدنه انتقال یافته و لذا با كمترين مشكلات مواجه بودند. برخي ديگر نتوانسته بودند اين وظيفه را به خوبي انجام دهند. با اين وصف، تلاش های بسيار چشمگير و درخشاني صورت گرفتند، صحنه‌هاي بسيار زيبا و شگرفي رقم خوردند. اكثر همكاراني كه در مرخصي تعطيلات تابستاني بودند به محض شروع عمليات ثبت‌نام، خودشان داوطلبانه مرخصي‌ها را لغو کرده و با شوق به سر كار بازگشتند. بازگشتند تا در اين بستر سهمي داشته باشند. قابل توجه تر اين كه آن عده از همكاراني كه به سبب بيماري در مرخصي استعلاجي بسر می بردند هم با وضعيت نامناسب جسماني در اين تلاش و مبارزه حضور فوق‌العاده‌اي داشتند. حقیقت این است زبان از تحسين اين عزيزان و همكاران قاصر است. در اين قاب نبايد از همت و غيرت همكاران بازنشسته نيز غافل ماند كه آن يادگاران هم سهم بسزايي در اين موفقيت داشتند.
اما نارسايي‌ها و مشكلاتي كه خصوصاً در روزهاي اول با آن مواجه بوديم سوالات زيادي را در ذهنم ايجاد كرد. هرچند همه آنها قابل طرح نيست ولي برخي از اين سوالات را كه هرگز نمي‌توانم فراموش كنم در اينجا مطرح مي‌كنم:
• چرا بايد بخشIT سازمان حج و زيارت دو سه روز مانده به شروع ثبت‌نام ، بی مقدمه و دفعتا نرم‌افزار و برنامه جديدي را فقط به بانك ملي ديكته كند تا در ثبت‌نام از اين برنامه استفاده شود؟ درحالي كه پیشتر نرم‌افزار و برنامه بانك ملي را پذيرفته و زبان به تحسينش هم گشوده بود.
• چرا بايد بانك ملي که سرمایه این مرز وبوم است را آن گونه تحت فشار مي گذاشتند تا مجبور به كناره گيري شود و يا بدون امكان تست برنامه جديد، تن به تبعات منفي آن بدهد؟
• چرا بايد 24 ساعت مانده به شروع ثبت‌نام، دسترسي به سايت بانك ملي از طريق شركت پشتيباني‌كننده (بيرون از بانك) امكان‌پذير نباشد و يا به سختي قابل دسترس باشد؟ چرا اين اتفاق فقط براي بانك ملي مي‌افتد نه بانك‌هاي ديگر؟
• چرا بايد برخي از سرورهاي شركت سداد در نخستین روز ثبت‌نام معيوب شده باشند؟
• چرا بايد دست های بانك رقیب را باز بگذارند تا براي رسيدن به هدف خود و جذب منابع بيشتر دست به هر كار غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي بزند و وقتي اوضاع شور شود سرانجام در اندیشه چاره ای فرو روند و ناچار شوند جلويشان را سد كنند؟
• چرا بايد نگاه سازمان به دو بانك متفاوت باشد؟
... و چراهاي پرشمار ديگري كه هرچند به پاسخ كلي آن سوالات دست يافته‌ام ولي نمي‌توان به سادگي از كنار آنها گذشت. با اين‌حال، هم‌چنان كه ذکر شد تجربه گرانقدري برای بانک ملی بدست آمد. نطاره گر تلاش بي‌وقفه همكاران بوديم. اعتقاد دارم آنان در برخي مواقع ماموریتشان را با دستان خالي، با اشك و آه جلو ‌بردند. چنان که در روز سوم (شنبه) يكي از سايت‌هاي فرعي آن بانك با شگفتي نوشته بود: "...كاركنان بانك ملي عليرغم مشكلات سيستمي با جرأت و شجاعت مثال‌زدني ، پول مردم را مي‌گيرند و رسيد موقت به آنها داده و ثبت‌نامشان مي‌كنند".
يكي از رؤساي ادارات امور شعب استان‌ها مي‌گفت در ساعت 30/12 نیمه شب روزهاي اول ثبت‌نام براي بازديد به يكي از شعب شهرستان‌هاي استان رفته و دیده بود تنها كارمند خانم شعبه، پشت باجه نشسته و با شور وصف ناپذیری كار مي‌كند.ايشان اظهار مي داشتند كه آهسته و با ناراحتي به رييس شعبه گفتم "چرا اين بانو را تا اين وقت شب در شعبه نگه داشته‌اي؟ چرا او را روانه خانه‌اش نمي‌کنی؟" رييس شعبه در پاسخ گفت "هرچه اصرار كرده‌ايم نمي‌رود". سرانجام رييس اداره امور پيش آن بانو رفته و ضمن تشكر و تقدير از او مي پرسد "چرا به خانه‌تان نرفته‌ايد و تا اين وقت شب مانده‌ايد؟" آن بانوی بزرگوار در پاسخ مي گويد " نمی توانم در اين مبارزه كه همه همكاران بانك ملي حضور دارند و براي افتخار بانك تلاش مي‌كنند خود را راضي به رفتن كنم.لذا من این جا با ميل باطني و قلبي‌ام مانده‌ام".
يكي ديگر از رؤساي ادارات امور شعب نقل مي‌كرد طی بازدید ازشعبه اي ديدم در يكي از اتاق‌هاي شعبه، يكي از همكاران به پهلو دراز كشيده و اسناد را در كامپيوتر ثبت مي كند. با تعجب از رييس شعبه پرسيدم "چرا ايشان اينگونه دراز كشيده ؟!" رييس شعبه در پاسخ گفته بود "ايشان شديداً ناراحتي ديسك كمر دارد و نمي‌تواند بنشيند. در مرخصي استعلاجي بسر مي‌برده ولي به خاطر ثبت‌نام عمره مفرده با اين وضعيت در شعبه حضور بهم رسانده تا سهمي در اين موفقيت‌ها داشته باشد!"
مواردی از این دست بي‌شماري هستند.
كدام سازمان و دستگاهي را مي‌توان سراغ گرفت كه كاركنانش اين چنین عاشقانه، این چنین از ته دل براي موفقيت مؤسسه‌شان بجنگند؟! اين ها گوشه‌هايي از واقعيت‌هايي بودند كه طی يك ماه اخير رخ دادند. بنابراين نمي‌توانم آنان را تحسين نكنم، نمي‌توانم دستانشان را نبوسم، نمي‌توانم صدآفرين نگويم. نمی توانم و نمی توانم .... آنها فوق‌العاده بودند. آنها شاهكار كردند. از خداوند مهربان برايشان چه در زندگي و چه در كار، بهترين آرزوها و موفقيت‌ها را خواهانم.






  ارسال نظر

ايميل :     
وب سايت :  
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 


 
نظرات ارسالی
اگر سازمانی گه ما نیز در آن مشغول به کار هستیم مانند سازمان شما به ما می رسید مطمئنن مانیز همینگونه جانفشانی مینمودیم برادر.
م.ح     وب سایت:

باعرض سلام وخسته نباشی خدمت شما مطالب ارزنده شماهمیشه برای ماآموزنده است ایکاش همه مثل شمابودند
بهمن غنی زاده     وب سایت:

با سلام و صلوات بر محمد وآل محمد و با سلام ودرود بر سرور گرامی جناب آقای حسین زاده یار با وفا و خستگی ناپذیر بانک ملی ایران دل نوشته شما را مطالعه نمودم و جانی دو باره پیدا کردم نمی گوییم خستگی از تنم رفت چون کار برای خدا خستگی ندارد من به عنوان مسئول شعبه به اتفاق تمامی پرسنل تمامی مراحل ثبت نام مشتاقان زیارت خانه خدا را با دل و جان انجام دادیم حتی در این ارتباط یک اختلاف مالی هم پیدا شد که که من خودم شخصا" از جیب دادم تا در آیند پیدا شود( هنوز هم پیدا نشده یعنی نریسدهایم بررسی کلی بکنیم ) ولی بهتر ازاین است یک نفر از یک خانواده از غافله جا بماند با افتخار می گویم خوشحالم که خادم مردم و کارمند بانک ملی ایرا هستم .
حسن سلطانیان     وب سایت:

جناب اقای حسین زاده عضو محترم هیئت مدیره بانک ملی با سلام با توضیحات حکیمانه خود خستگی این دوران را از تنمان خارج کردید خدا شاهد است نمیخواهم از انجام کارم تعریف کنم ولی میخواستم بدانید وقتی از سرعت کم اینترنت بدلیل عدم موافقت مراکز پشتیبانی مخابراتی برای تحویل خط adslبا توجه به تلاش اداره مایوس شدم مجبور به ثبتنام متقاضیان حج از طریق adslدر منزل تا حدود ساعت 3صبح بخاطر سرعت زیاد وعدم ترافیک شدم واز این بابت خیلی احساس غرور میکنم که نتیجه داد با تشکر
جواد امین نراقی     وب سایت:

سوال شما :چرا بايد برخي از سرورهاي شركت سداد در نخستین روز ثبت‌نام معيوب شده باشند؟ جواب من: چرا بايد سرور بانك بزرگي مثل بانك ملي در اختيار يك شركت باشد مگر اين بانك نفر ندارد كه سرورهايش را به اين شركت سپرده كه احتمال تباني در آن وجود دارد .
كارمند بانك ملي     وب سایت:

سلام صميمانه خدمت همكاران ساعي و شريف بانكي و تقدير و تشكر از همدلي و همبستگي مديران و مسئولين دلسوز و به اميد روزي كه بانك ملي ايران علاوه بر بزرگترين بانك جهان اسلام برترين بانك جهان باشد
هادي عبادي مويد     وب سایت:

با سلام وخسته نباشيد.و درود بي پايان به همه بزرگ مردان و زنان بانك ملي كه از روز اول تاسيس امده و رفته اند و انهايي كه با ذزه ذزه وجود خود در خدمت موسسه محبوب خود ميباشندو در اين دوران كشاكش از ابروي 83ساله بانك ملي دفاع مي كنند .پيام و در د دل بزرگ مرد دوست داشتني و صديق مديريت محترم را با صداي بلند در محيط بانك خواندم و اشك شوق و شرف رادر چشمان يكايك همكاران زحمت كش شعبه تيل ديدم و انها را با اراده تر از قبل جهت پيشبرد و موفقيت و سربلندي و به احتزاز درامدن پرچم بانك ملي ايران در يافتم باتشكر
صادق قاضي     وب سایت:

با اهدای سلام ودرود فراوان بر بزرگ مرد دوست داشتنی وتمامی همکاران خدوم وصدیقی که درکنار شما درمدیریت خدمت به خلق خدامی نمایند اینجانب درسمت باجه ترویج بانکداری اسلامی درحال خدمت رسانی هستم ولی مشکل ومعضل بزرگی که به چشم می خورد رایاداور می شوم تاموسسه همدل وروشنی که داریم زیباترشود . قریب به اکثرمتصدیان امور بانکی که بالای 12-13سال سابقه دراین شغل دارند قریب به اکثر انان درحال دلسردشدن وبی تفاوت شدن نسبت به اهداف موسسه می باشند (ماننداب راکد مرداب) نیازمالی همیشه چاره سازنیست لطفا چاره ای بیندیشیدجسارت مراببخشائید که دراین قسمت بجای تقدیر از کار ومدیریت زیبایتان با چنین مطلبی خاطرتان راازردم.با سپاس فراوان
سیدوحیدقاضی میرسعید     وب سایت:

این پیروزی آغاز فصل جدیدی خواهد بود که به همت کارمندان و تدبیر مدیران لایقی همچون شما بر اریکه سالاری نظام بانکی کشور با قدرت تکیه خواهیم زد. ان شاءاله
کیارث کرباسچی     وب سایت:

باسلام واحترام خدمت جناب اقای جسین زاده عضو محترم هیت مدیره بانک پر افتخار بانک ملی . الحق بااین متن پر از عشق شور اشک شوق را بردیده گان این حقیر جاری کردید این کمتر ین یکی از قطرات کوچک از دریای ابی وپر افتخار بانک ملی هستم که به اذعان همکاران فدائی بانک هستم وخواهم بود وبرزگترین ارزوی زندگیم سر افراز روز افزون بانک ملی است .این متن که ازجان برامده بود برجانم نشست وملال وناراحتی روزهای بد اخیر را از جانم گرفت .امیدوارم زنده باشم ودرخشش و افتخارت روزافزون بانک ملی را درسایه رهنمودهای شما وسایر اعضای محترم هیت مدیره ببینم . دراخر ازشماخواهشمندم ازکلیه ابزارهای ممکن برای ارتقای بانک بخصوص درزمینه itکه اینده بانک به ان بستگی دارد بکوشید. من اله التوفیق
حسن حاجی زاده     وب سایت:

خدا .خانواده .وطن .بانک ملی
امیر     وب سایت:

بسمه تعالی جناب آقای حسین زاده : بسیار خورسند و خوشحالم که مدیری لایق چون جنابعالی در این موسسه پرافتحار مشغول به خدمت می باشد و بر خود بالیده و لذت می برم .
م* مهرابی     وب سایت:

باسلام ازابرازلطف همكاران گرانقدروكاربران محترم سپاسگذارم وبراي همه ايشان ارزوي موفقيت وسربلندي را دارم.
حسين زاده     وب سایت:

با سلام کارکنان بانک ملی، ملی هستند و به هر ایرانی تعلق دارند. کارکنان بانک ملی، به کار و خدمت به خلق ، اعتقادی می نگرند. بسیاری شان با وضو در محل کار خود حضور می یابند. و در طوفان حوادث بعون الله تعالی هرگز درخت تنومند خدمتشان خم نشود. حتی زمانی که مدیر عامل استعفا داد و در بحبوحه ی داستان حج که جنگ روانی رقبا شرایط را بحرانی می نمود آرامش طمأنینه و همت و پشتکار کارکنان کم نشد. خودم به همکاران عرض می کردم : وصایای حضرت امام (با آن همه ابهت و ابعاد وجودی بسیط و در عین حال عمیق آن ابرمرد) را فراموش نکنید که می فرمود: با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت هیچ خللی حاصل نخواهد شد. . . . . ما رشتی ها ضرب المثلی داریم: از قدیم گفته اند: نان نان سنگک (البته با عرض پوزش از بربری و بربری خوران و بربری پزان) بانک بانک ملی تیم تیم پرسپولیس . . . آفتاب جماران می فرمود: تمام شرافت ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم.
ابراهیم لایق برحق     وب سایت:

باسلام وعرض ادب واحترام محضرجناب آقاي حسين زاده ، همه كاركنان شعبه ... شمارادوست دارندوازخداوند متعال براي شماآرزوي سلامتي وسربلندي مسئلت مي نمائيم و افتخارمي كنيم كه بانك ملي مديران ارشدي همچون شماسرورگرامي رادارد.پاينده وسربلندبادبانك ملي ايران
حميد نوروزوند     وب سایت:

جناب آقای حسین زاده عزیزماپرسنل بانکملی درخدمت مدیران ارشدی چون شماهستیم وایکاش درهرپروسه مدیریت بحران زودتربفکربیفتدتامابیشترین سهم درجامعه رابسیب بانکملی نماییم
بهمن غنی زاده     وب سایت:

آقای حسین زاده از اینکه اینقدر راحت با ما سخن می گویید متشکریم . مطمئن باشید ما دوستدار بانک خود هستیم و برای اعتلای ان تلاش خواهیم کرد - ما شمار را دوست داریم
ر- احمدی     وب سایت:

آقای حسین زاده این تحسین شما برای ما کافیه ، شما از یه جنس دیگه هستید، با ارزش تر از طلا، خیلی بزرگوارید... خیلی.
محسن محمدلو     وب سایت:

باسلام وخسته نباشید خدمت شما. راستش روزهای اول ثبت نام حج که با مشکلات بسیاری مواجه بودیم از دست مسئولین خیلی دلم گرفت چون اعتقاد دارم در موسسه ما تعدادی از مدیران فاقد آگاهی و دانش لازم در مورد کارشان هستن و دچار نوعی روزمرگی شدند. خوشحالم که شخصی در سطوح عالی مدیریت سازمان وجود دارد که دلسوز است. متشکرم
م.م.گنجی     وب سایت:

همکاران گرامی خاطره به یادماندنی از وفاق .همدلی.همکاری و ازخودگذشتگی به جا گذاشتید واقعا دست مریزاد- نادرکمالی ماهان 8064
نادر کمالی     وب سایت:

ضمن عرض خدا قوت ودست مریضاد خدمت شماوکلیه همکاران که حماسه حج راافریدند.
عباس حلاجیان     وب سایت:

باسلام واحترام خداقوت به همه همكاران بانك ملي ايران خصوصاحضرت عالي وتشكر از زحمات بي دريغتان .ضمناَ از وب سايتتان نيز تشكر مي كنم خصوصاَ بخش تجربيات و روزنوشتها بسيار مفيد و سودمند مي باشد .
رضامومني (شعبه مركزي كد60 )     وب سایت:

باعرض سلام و ادب محضر استاد بزرگوار جناب آقای حسین زاده مطالب شما را در خصوص پروسه ثبت نام حج از زمان تشکیل ستادحج در بانک ملی تا پایان ثبت نام برای چندین بار مطالعه کردم و دقیقاً سوالاتی که برای بنده بدون پاسخ مانده بوده دریافتم ، خصوصاً مشکلات پیش آمده در خصوص سایت تحمیل شده حج و ITبانک که واقعاً متاسف ومتاثر شدم . ولی عرض می کنم که عیبی ندارد ..... این نیز می گذرد. همیشه انسانهای بزرگ ،کارهی بزرگ و خارق العاده می آفرینند، که همکاران جسور وساعی بانک ملی تحت لوای مدیرانی دلسوز چون جنابعالی حماسه ای بی نظیر آفریدند و درسی دیگر به رقیب دادند تا تاریخ هست در یادها بماند که هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل این سترگ عظیم قد علم کند و بس .... درپایان این موفقیت بزرگ و جذب منابع 30000میلیاردی از این محل را به اولیاء بانک و همکاران و خانواده معزز آنان تبریک عرض می نمایم موفق و همیشه سر افراز باشید . نوربخش
عالم نوربخش     وب سایت:

به کعبه گفتم تواز خاکی منم ازخاک چرا باید دورت بگردم؟ ندا آمد تو با پا آمدی باید بگردی برو بادل بیا .... تامن بگردم !
ابراهیم پور شعبه 5371     وب سایت:

استاد ارجمند جناب حسين زاده بنده كه افتخار جانبازي دارم از اينكه در بانك ملي مشغول خدمت مي باشم همواره سپاسگزار خدا بوده وهستم و واقعا از مطالبي كه بيان فرموديد بيشتر به خود باليدم كه باز خداوند سنگري ديگر برايم قرار داده كه از حيثيت اين مرز وبوم دفاع نمايم با تشكر از شما وآنانيكه چون شما فكر مي كنند
عباسي زاده     وب سایت:

عالی بود ... به بانکم و همه همکارام افتخار می کنم .
صالح احمدی     وب سایت:

با عرض سلام و ادب و احترام و عرض خسته نباشيد و خدا قوت به همه همكاران عزيز.اگر تلاش همكاران ديده شود ، اين اول ماجرا خواهد بود.
نيك قلب     وب سایت:

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از آن مقام محترم - از کارمزدها چه خبر
محسن آهوئی     وب سایت:

باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت شما وهمه همکاران زحمتکش 2مسئله مبهم ماندیکی ماندن سپرده حج خارج ازسپرده های هرشعبه دوم مشخص نشدن اضافه کار این روزها وپاداش 2000تومانی هرثبت نام؟ولی بهرحال یاد مسئولینی که بفکرکارمندان زحمتکش هستندزنده میماند
جعفرزاده133     وب سایت:

با سلام خدمت شما جناب آقاي حسين زاده تشكر ازاينكه تلاش و همدلي كاركنان صديق را در اين مبارزه تنگاتنگ قدر داني كرده ايد . اميد است به دور از حاشيه هاي اخير با همدلي و همكاري بيش از پيش نام بانك ملي ايران لرزه بر اندام رقبا بياندازد .
ژياني     وب سایت:

درود بیکران بر همه کارکنان ومردان وزنان باغیرت بانک ملی،ازمسئولین رده بالا تاپایین که مردانه جنگیدند،جناب حسین زاده عزیز برای اعتلای نام مقدس بانک ملی بایدازهمه چیز گذشت،همه آماده اند،بانک ملت که هیچ،بزرگتر از آن هم جرات نمیکند عرض اندام کند
هوشنگ طاهری     وب سایت:

باعرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما و همكاران ساعي و بي منت خانوده بانك ملي ،ارسال پيام جناب عالي خستگي مضاعف رااز تن همه همكاران برطرف كرد . با اينكه تصور اين چنين كارشكني و اخلال در سيستم باور كردني نيست همكاران پرتلاشمان با راهنمايي و هدايت هيات مدبره زحمتكش باعث اعتلاي نام بانك ملي ايران به عنوان بزرگ ترين بانك جان اسلام قطعا كوشا خواهند بود.
محمد غلامي     وب سایت:

با سلام و خدا قوت خدمت تمامي همكاران توانمند و زحمت كش بانك ملي اميدوارم در اين شرايط حساس كه افراد كينه توز و سايتهاي غرض ورز مطالب بي پايه واساس و بعضا اراجيف را عليه بانك مي گويند و مي نويسند . پاسخ آنان با همت مضاعف عزيزان همكار همچون گذشته بصورت دندانشكن داده شود . البته انتظار ميرود اداره محترم روابط عمومي هم اجازه ندهد رسانه ها و سايتهاي مختلف با درج مطالب دروغين و بي محتواي كذب نسبت به تشويش افكار عمومي و خدشه دار كردن افكار همكاران و خانواده آنان بپردازند .
عبدالملكي     وب سایت:

سرورگرامي جناب آقاي حسين زاده با سلام وارادت ،نتيجه عملكرد در اراده كاركنانشنيدن صداازطرف گوينده است چنانچه باصداقت گفته شود،باجان ودل شنيده مي شودوچنانچه اين گفتار رنگ وسوي ريا داشته باشد رسوايي به پا ميكند از اينكه موفقيت بزرگ نصيب بانك ملي شدنتيجه صداقت وسلامت جناب عالي ومديران پرتلاش بانك ملي بودوگرنه خيلي هاگفتمان دارندولي عملي نميگردد. آرزوي سرافرازي براي شما دارم. بااحترام مجدد: سيدمهدي طلوعي
سيدمهدي طلوعي     وب سایت:

همه جا سخن از اعتماد به بانک ملی است
هادی وثوقی     وب سایت:

جناب آقای حسین زاده امیوارم که به این نتیجه رسیده باشید که واقعا طرح بازنشستگی اجباری 25 ساله ها به نفع بانک است خدا شاهد است همه ی این کوشش بچه های تازه وارد و اشنا به سیستمهای جدید بود
ائدائئ     وب سایت:

ضمن سلام وخسته نباشیدخدمت جناب آقای حسین زاده وهمه همکاران . امیدمابه ارتقا و موفقیت روزافزون بانک ملی است زیراسربلندی بانک سربلندی خانواده عظیم همکاران است .انشااله
یحیی کرمی شعبه5747     وب سایت:

من هم به همه همکارا خسته نباشید می گم... ولی خدایش این قضیه قرعه کشی و حذف نصف ثبت نامی ها بد جور پکرم کرده
ارسلان     وب سایت:

باسلام حضور محترم جناب آقای حسین زاده از این پیام شادمان شدم و برخود می بالم که چنین مدیری دلسوز و پرتلاشی داریم
محمدرضا میرزائی     وب سایت:

با سلام خدمت آقای حسین زاده وهمکاران.فقط افتخار میکنم که همیشه توانسته ایم در ادای مسئولیت های معنوی سربلند باشیم و چه بسا ما حرف نمی زنیم بلکه عمل میکنیم .درود بر پرچم پرافراز بانک ملی ایران......
مصطفی عبداللهی شعبه 4638     وب سایت:

با سلام و تشکر نمی دانم خوشحال باشم یا ناراحت شنیده ام می روید با پستی دیگر در بانکی دیگر. مدیرعامل بانک .......... کاش می شد بمانید هر چند پیشرفت و موفقیت شما را از خداوند خواستاریم بمانید و ما را از بودنتان امیدوارتر کنید
alipour     وب سایت:

باسلام آقای حسین زاده ممنون از پیام سراسر با عشق و محبتتان مدیرانی چ.ن شما مارا در مسیرمان در نیل به اهداف عالیه مستدام تر میکند تمام همتم و تلاشم را در مسیر تعالی گفته هایتان میگذارم
بهنام میرزائی گنجه     وب سایت:

کارکنان بانک ملی نشان دادندمردمیدانهای سخت هستندوهمیشه امیدشان به خداوندمنان است وازاومددمی گیرند
مهراب پور     وب سایت:

همیشه برای بانکملی ایران و مدیران پر تلاش و کارکنان صدیق و ساعی آن آرزوی موفقیت و تندرستی می نمایم .
نصیر جوادی     وب سایت:

باسلام و احترام حضور استاد بنده جناب آقای حسین زاده عزیز. از قدیم یاد گرفته ایم که حرمت امامزاده به متولی آن بستگی دارد پرواضح است که اگر محبت ، دلسوزی و کرامت جنابعالی و مديران شامل حال همکاران نبود این موفقیت حاصل نمی شد . لذا جا دارد بنده نیز به نمایندگی از همه همکاران گیلانی به شما دست مریزاد عرض کرده و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون شما را از خداوند منان خواستار شوم. ارادتمند خالصانه اقبالدوست
علیرضا اقبالدوست     وب سایت:

با سلام خیلی خوشحال شدم که این پیام رو دیدم هرچی خستگی یک ماه یک ماه و نیم ثبت نام بود از تنم رفت. خیلی به همکارانم افتخار میکنم. همیشه کارهای بزرگ را انسانهای بزرگ انجام میدهند.
هدا اخدر شعبه 5591     وب سایت:

ازاینکه انرژی مثبت به همکاران تزریق میکنیدمتشکرم امیداست همه مسءولین خصوصا مدیران میانی چنین باشند
رضاآدینه     وب سایت:

با تشکر از زحمات شما
ابراهیم پور شعبه 5371     وب سایت:

با سلام واقعا پيام آموزنده اي بود و به شما و همه همكاران تبريك ميگويم . مطمئن باشيد اگر به همكاران خانم مجال داده شود خيلي بهتر از آقايان در صحنه رقابت مي توانند حضور داشته باشند . اما برخي مسائل و بي عدالتي ها آنها را دلسرد ميكند من خودم شبها تا 10 شب در شعبه ميماندم و كار ميكردم براي من فقط ثواب معنوي آن مهم نبود و اصلا دوست نداشتم به من پولي پرداخت بشه كه خوشبختانه نشد . به اميد سرفرازي همه شما همكاران گرانقدر خصوصا بانوان بانك ملي ايران
م     وب سایت:

با تشکر از زحمات شما
ابراهیم پور شعبه 5371     وب سایت:

به نام او که ما را همیشه یاور است و با آرزوی سربلندی ایران عزیزمان و موفقیت روز افزون بزرگترین بانک جهان اسلام و سلامتی همکاران خود را از خداوند منان خواستارم .
محمدرضا مبشر     وب سایت:

سلام خدمت شما فقط می توانم این رابگویم تاکوه های استواری مثل شما حمایتهای شما مدیران نبود این امرمحقق نمی شد باتشکر
محمداردشیری شعبه 2704     وب سایت:

جناب اقای حسین زاده با سلام و احترام با حضور بزرگمردانی چون شما در بانک ملی، کارکنان بانک ملی وظیفه خود می دانند که در چنین رقابت هایی بیشترین تلاش را داشته باشند. توجه و دقت نظر شما، روحیه ای مضاعف برای همکاران بود. همین که بدانند مورد توجه مسئولین هستند و بدانند که وجودشان اهمیت دارد و رفتارشان مورد توجه، تمام وجودشان را نیز تقدیم میکنند. و در اخر می توان با اموزش کارکنانی که پیش زمینه لازم در زمینه فناوری اطلاعات را دارند بسیاری از مشکلات را با کیفیتی بیشتر و سریع تر وبا مشکلات کمتر نیز برطرف کرد. از زحمات، تلاش و توجهتان به کارکنان خود کمال تشکر را داریم.
alipour     وب سایت:

کارمندان بانک ملی درسته که مشکلات زیاد مادی کاری و ... دارن اما هیچوقت اجازه خود نمایی به هیچ بانکی رو نخواهند داد .
کارمندان بانک ملی ایران     وب سایت:

ba salam dorood bar tamamiye karmandane zahmatkeshe bank melli iran
سید غلامرضا مالدار     وب سایت:

ما بردیم ...
عرفان     وب سایت:

باسلام خدمت شما جناب اقاي حسين زاده ممنونم ازاينكه قدرشناس زحمات همكاران هستيد ماهم بيش از بيش در ارتقاي بانك ملي به درجات عالي تر از انچه هست تلاش ميكنيم اميد كه مورد قبول واقع شوذ
محمود كباري     وب سایت:





© Copyright 2011. All right reserved. تمامی حقوق متعلق به این سایت برای محمد رضا حسین زاده محفوظ می باشد.